BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, October 30, 2011

Dedicated to Abby Abadi :)


Chewahhh... dedicate lagi... macam la Abby Abadi nk baca blog i kan... yep2... but.. nak jugak dedicate sebab hari ni terbaca
blog kak abby.. erm.. nice and sweet je.. Anyway.. ade previous entry mcam kak abby a bit pressure.. bawak2 sabar kak.. sume yang berlaku ada hikmahnye..

Penah baca tak???

"Kenapa Tuhan temukan kita dengan salah sebelum Dia temukan kita dengan orang yang sebetulnya??"

Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja... tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.

1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.

I've tried to put myself in ur situation.. and i found that's so hard to accept when we lose someone we loved.. pikir je pon dah wat i tension.. nie kan org yang betol2 menghadapi perkara mcm tu kan.. Sib baik la ade en. Zoulle Ariffin wat pengubat duka di hati... ehem2..

Last but not least... bersabar banyak... ade hikmah di sebalik apa yang berlaku... such as : there's a man out there that deserve you more.. En. Zoulle maybe?? InsyaAllah... Amin.. :)



4 comments:

MyZone~theUn4given said...

setiap dugaan tu akan pasti ada jln keluar...

Syue said...

:)

anies_5566 said...

nak copy..suka words tuu..=)

eikasyaza said...

silekan :)

 
\