BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, March 14, 2010

Ape Yang Penting Kerjasama

sila baca kisah di bawah dengan penuh berhemah :

Semalam ada pasangan suami isteri yang telah buang tebiat. dengan tiba-tiba timbul kesedaran di mana mereka perlu bekerjasama untuk membersihkan bilik tidur mereka setelah setahun lamanya mereka berkahwin masih belum pernah dibersih. idea yang agak bernas itu timbul setelah si isteri terpandang kipas yang ya rabbi penuh dengan habuk.. si suami berkata " patut la walaupon bukak full, macam tak berfungsi je kipas tu".. mungkin eh bukan mungkin. memang ye pon disebabkan habuk-habuk tu la kipas tak dapat berpusing dengan laju.. dengan itu, pasangan suami isteri tersebut bergotong royong membersihkan kipas dan juga bilik mereka.. untuk memeriahkan suasana, si isteri membayangkan keadaan tersebut seperti tengah bergotong royong kemas rumah untuk raya.. haha.


pada malamnya, si isteri dapat tidur dengan nyaman. lebih kurang jam 5.00 pagi, si isteri bangun untuk amek selimut.. si suami kehairanan kerana sepanjang berkahwin, si isteri tak pernah berselimut.. lalu berpesan:

"eika tulis dalam diary tau, hari ini dalam sejarah saya tidur pakai selimut..hehe"






motif : saja nak bagitau, bilik aku dah sejuk

4 comments:

mrs.lune said...

hehehehehehe. cute jek =)!

DaHLia said...

betultu, kadang2 kita lupa bahawa tu faktor penting kesejukan bilik kita...huhuh..SIS mmg cuci bila rasa xpanas je, mesti cuci, tp kipas yg pusing tu jer, bukan yg tinggi gini..mudahlaa sikiit

eikasyaza said...

ngeh2..dah setahun kawen br la nk cuti.. berkilo jgk la hak tu..hehe

tkah. said...

eheh. nice

 
\