BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, February 19, 2011

Turunkan Kolestrol

waahhh... gitu... sejak last week nie tetiba jadi insaf.. dah teliti bab-bab kesihatan nih.. hehe... junk food dah kurang... lepas tu kfc, pizza, Mc D semua dah tinggal (kita tengok sampai bila boleh tahan)... hahaha... seriously... Memang kita kena take care of our own health.. Sebabnya pemakanan sekarang nie la yang menyumbang kepada penyakit yang macam2 tu kan...

Orang dedulu mn ade ciken chop, kfc bagai.. diorang makan ulam-ulaman je banyak.. thats y diorg umo panjang... ye.. memang tu semua kuasa Allah.. But, its not wrong to prevent than cure kan kan... ehehe...

So, starts last week my family n me dah start makan oats okei... bangga nih sebab i sebelum nie memang la xlalu oat nie.. memang xble masuk tekak.. smp kat lidah je mesti luah balik... nasib baik la last week ms jalan2 kt kedai, i terpikir nak makan oat ngan sup cendawan... balik tu, try la buat... ya rabbi, sedapnye........ hehe... trus jatuh hati... to those yang sm macam i yang xlalu oat tu, try la buat.. sedap wa cakap lu... mesti nak lagi... ahaha..

Cara-cara :
~ masukkan sepaket sup cendawan (campbell instant tu)
~ then masukkan air panas...
~kacau sampai serbuk sebati ngan air (cair sikit pon xpe)
~ last, masukkan 3 sudu besar oat instant
~ enjoy ur meals

Kan senang tu... Mengenyangkan plak tu.. hehe...selamat mencuba...

Korang ade resepi lain lagi x?? dengar cite makan ngan sup pon sodap!!!

6 comments:

Ariffin Abdullah said...

saya nak gemok!! any suggestion?

saya rasa nak kurus itu senang, tpi nak gemok sgt susah. Agree?

Kasih Suci - Mama Damia said...

bagus tu kalau semua ada kesedaran camni....amalkan hidup sihat dengan makan oat...(",)

sarah honey said...

aku pun baru 3hari start mkn oat ni sejak ada ksedaran yg ak makin gemuk!!!! hahahahaa
harap mbantu lah!

albalang said...

resipi yg menarik gabungan oat n sup. nice info. 1st time dengar :)

a.R said...

BESOK MAU BELI LOL..HIHIHIH!

lavender ungu said...

try la amek supplements jugak disamping kontrol mkn..amek replacement meals skali..aku skrg amal supp. amway..utk permulaan aku amek omega 3 bcoz of my cholestrol very high. amek vit c n jugak serbuk protein soya..protein powder tu aku wt shake + my fav juice..sedappp.. pasni aku nk wt detox lak..br aku nk amal diet wif replacement meals ni..leh trun paling kurang 1kg utk sebulan tau..dgn disiplin la..bdn pn sihat sbb kte amek supp. skali..bkn diet semata2..

 
\